Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hluk spojený s železničním kolem
Mareš, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Rec, Matouš (vedoucí práce)
Problematika hluku spojeného s železniční dopravou, zaměřená primárně na hluk od styku kola a kolejnice je zkoumána převážně v souvislosti s železniční dopravou, týká se nicméně také tramvajové dopravy ve městech a v malé míře i pozemních lanových drah. Hlučnost železniční dopravy je jedním z důvodů, proč je veřejností vnímána negativně, a to i přesto, že oproti jiným druhům dopravy přináší mnoho výhod jako jsou šetrnost k životnímu prostředí, komfort cestování, rychlost cestování a další. To je jedním z důvodů, proč je třeba se na hluk v železniční dopravě zaměřit a celou problematiku co nejlépe pochopit, zkoumat a dále rozvíjet a zdokonalovat, a to jak v oblasti pasivních, tak aktivních protihlukových opatření. I z tohoto důvodu je cílem této práce podat ucelený přehled o dané problematice. Práce se tedy zabývá problematikou hluku komplexně, od teoretického vymezení hluku, přes zdroje hluku a jejich rozdělení až po měření hluku a využití numerických metod pro jeho vyhodnocení a stanovení vhodných preventivních a protihlukových opatření.
Hluková studie tepelného čerpadla
Gregorovičová, Eva ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce provádí hlukovou studii tepelného čerpadla, která je podstatná pro posouzení akustického komfortu osob. V práci je popsána teorie k základním pojmům, veličinám, měřicímu zařízení a ke zvolené metodě stanovení akustického výkonu. Následně jsou popsány akustické vlastnosti a technický stav měřeného tepelného čerpadla, jeho možné zdroje hluku a možnosti snížení jejich emisí. Pomocí intenzitní sondy je stanovena celková hlučnost zařízení podle metody skenovací dle ČSN ISO 9614-2. Na základě akustické mapy a frekvenčních spekter jsou identifikovány dílčí zdroje hluku tepelného čerpadla. Výsledné hodnoty z měření jsou porovnány s hodnotami od výrobce. Hluková situace je zhodnocena měřením a porovnáním naměřených hodnot s hygienickými limity. Dále jsou posouzeny návrhy protihlukových opatření, a jsou provedeny konstrukční návrhy protihlukových opatření pro konkrétní případ. Na závěr jsou realizována a experimentálně ověřena možná protihluková opatření. Výsledky potvrzují nutnost dalšího vývoje tepelných čerpadel pro snížení hlukových emisí.
Protihluková opatření traktorů
Tulis, Jiří ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá problematikou vnějšího a vnitřního hluku traktoru a jeho útlumem. Obsahuje také přehled moderních protihlukových materiálů (izolací), používaných v automobilovém průmyslu, zvláště pak v moderních traktorech, k utlumení hluku v kabině a také utlumení hluku vystupujícího do okolního prostředí. Na závěr je obsažena i konkrétní studie, která obsahuje měření vnějšího a vnitřního hluku na několika traktorech a její vyhodnocení.
Hluk v kolejové dopravě
Maňák, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice hluku z kolejové dopravy, práce je zaměřena zejména na hluk generovaný při jízdě vlaků. Práce zahrnuje analýzu dominantních zdrojů hluku z kolejové dopravy, faktorů ovlivňující hlukové emise a v neposlední řadě je pozornost věnována různým možnostem protihlukových opatření, které se využívají za účelem minimalizace hluku z kolejové dopravy. Tato opatření se rozlišují na aktivní a pasivní, přičemž každé má své výhody a nevýhody. Závěr se zaobírá zhodnocením současných trendů a nastíněním možného budoucího vývoje v rámci eliminace hluku z kolejové dopravy.
Hluková studie tepelného čerpadla
Gregorovičová, Eva ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce provádí hlukovou studii tepelného čerpadla, která je podstatná pro posouzení akustického komfortu osob. V práci je popsána teorie k základním pojmům, veličinám, měřicímu zařízení a ke zvolené metodě stanovení akustického výkonu. Následně jsou popsány akustické vlastnosti a technický stav měřeného tepelného čerpadla, jeho možné zdroje hluku a možnosti snížení jejich emisí. Pomocí intenzitní sondy je stanovena celková hlučnost zařízení podle metody skenovací dle ČSN ISO 9614-2. Na základě akustické mapy a frekvenčních spekter jsou identifikovány dílčí zdroje hluku tepelného čerpadla. Výsledné hodnoty z měření jsou porovnány s hodnotami od výrobce. Hluková situace je zhodnocena měřením a porovnáním naměřených hodnot s hygienickými limity. Dále jsou posouzeny návrhy protihlukových opatření, a jsou provedeny konstrukční návrhy protihlukových opatření pro konkrétní případ. Na závěr jsou realizována a experimentálně ověřena možná protihluková opatření. Výsledky potvrzují nutnost dalšího vývoje tepelných čerpadel pro snížení hlukových emisí.
Hluk spojený s železničním kolem
Mareš, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Rec, Matouš (vedoucí práce)
Problematika hluku spojeného s železniční dopravou, zaměřená primárně na hluk od styku kola a kolejnice je zkoumána převážně v souvislosti s železniční dopravou, týká se nicméně také tramvajové dopravy ve městech a v malé míře i pozemních lanových drah. Hlučnost železniční dopravy je jedním z důvodů, proč je veřejností vnímána negativně, a to i přesto, že oproti jiným druhům dopravy přináší mnoho výhod jako jsou šetrnost k životnímu prostředí, komfort cestování, rychlost cestování a další. To je jedním z důvodů, proč je třeba se na hluk v železniční dopravě zaměřit a celou problematiku co nejlépe pochopit, zkoumat a dále rozvíjet a zdokonalovat, a to jak v oblasti pasivních, tak aktivních protihlukových opatření. I z tohoto důvodu je cílem této práce podat ucelený přehled o dané problematice. Práce se tedy zabývá problematikou hluku komplexně, od teoretického vymezení hluku, přes zdroje hluku a jejich rozdělení až po měření hluku a využití numerických metod pro jeho vyhodnocení a stanovení vhodných preventivních a protihlukových opatření.
Hluk v kolejové dopravě
Maňák, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice hluku z kolejové dopravy, práce je zaměřena zejména na hluk generovaný při jízdě vlaků. Práce zahrnuje analýzu dominantních zdrojů hluku z kolejové dopravy, faktorů ovlivňující hlukové emise a v neposlední řadě je pozornost věnována různým možnostem protihlukových opatření, které se využívají za účelem minimalizace hluku z kolejové dopravy. Tato opatření se rozlišují na aktivní a pasivní, přičemž každé má své výhody a nevýhody. Závěr se zaobírá zhodnocením současných trendů a nastíněním možného budoucího vývoje v rámci eliminace hluku z kolejové dopravy.
Protihluková opatření traktorů
Tulis, Jiří ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá problematikou vnějšího a vnitřního hluku traktoru a jeho útlumem. Obsahuje také přehled moderních protihlukových materiálů (izolací), používaných v automobilovém průmyslu, zvláště pak v moderních traktorech, k utlumení hluku v kabině a také utlumení hluku vystupujícího do okolního prostředí. Na závěr je obsažena i konkrétní studie, která obsahuje měření vnějšího a vnitřního hluku na několika traktorech a její vyhodnocení.
Hlukové mapování vybraných objektů školských zařízení na Jihočeské univerzitě.
NAVRKALOVÁ, Renáta
Tato bakalářská práce obsahuje analýzu hluku uvnitř vybraných objektů Jihočeské univerzity v závislosti na prostředí, druhu dopravní trasy a zařízeních, které se na dopravní trase pohybují. Jsou to např. osobní automobily, nákladní automobily, autobusy a motocykly. Na základě naměřených hodnot je vypracováno hodnocení hluku v jednotlivých měřících místech a následně, pokud je to nezbytně nutné, jsou navrhnuta protihluková opatření. Cílem práce je upozornit na případná rizika nadměrného hluku a poukázání na možnosti jeho odstranění.
Analýza hluku dopravních zařízení v závislosti na dopravním prostředí.
KDOLSKÝ, Tomáš
Tato bakalářská práce obsahuje analýzu hluku dopravních zařízení, jako jsou osobní automobily, nákladní automobily, nákladní soupravy, autobusy a motocykly v závislosti na druhu dopravního prostředí, ale také na charakteru dopravní trasy. Zde jsou velmi důležité faktory a to druh projíždějících vozidel, počet projíždějících vozidel, rychlost vozidel, meteorologické podmínky, povrch a stav silnice. Na základě této analýzy je vypracován souhrn poznatků o úrovni hlukových emisí v jednotlivých měřících místech a následně navrhnuta vhodná protihluková opatření. Cílem výsledků této práce je poukázání na případné nadměrné zatížení hlukem a na možnosti jeho odstranění v jednotlivých měřících místech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.